Mer vampyrer

Tänkte lägga in lite info om andra vampyrfilmer som vi (Vera och Sara) sett. Enjoy!


Låt den rätte komma in
Jag (vera) såg en film igår som heter, "Låt den rätte komma in". För er som inte vet så är det en ganska ny, svensk film. Den handlar om en 12 årig kille som blir kompis med en nyinflyttad tjej som visar sig vara vampyr. Hon börjar mörda massa människor i staden. Jag tycker inte den var särskilt bra, skådespelarna var inte trovärdiga och den var riktigt larvig ibland. Tjejen lät som en morrande hund eller något när hon högg in på sina offer. Jag har inte läst boken, men har svårt att tro att den är sämre än filmen...



En vampyrs bekännelse
Detta är min (veras) absoluta favorit! Förutom Twilight då. Med Brad Pitt, Tom Cruise och Christian Slater (bara det säger ju mycket). En mycket ung Kirsten Dunst är också med och gör en fantastisk insats. En journalist får en minst sagt exklusiv intervju med vampyren Louise de Pointe Du Lac, då han behöver lätta på hjärtat och berätta om sitt något annorlunda liv.  Ett liv fyllt av skönhet och rikedom, passion och åtrå. Men även om odödlighetens förbannelse. Det ändlösa sökandet efter njutning, den omättliga aptiten på människoblod och oförmågan att känna glädje och sorg. Att aldrig kunna älska?


30 days of night.

En film som handlar om en by där solen försvinner i 30 dagar. Under dessa 30 dagar kommer ett gäng vampyrer och börjar mörda i byn. Vampyrerna har under en lång tid gömt sig för att kunna föröka sig och därefter kunna äta hur de vill. Invånarna i byn dör en efter en och vissa förvandlas även till vampyrer och blir sina grannars mardröm! När allt hopp har lämnat invånarna i byn som lever gömda så fattar en av huvudkaraktärerna ett viktigt beslut som kommer betyda allt!


Filmen såg jag (Sara) för ett tag sedan och då av anledningen att David Slade som ska göra Eclipse hade gjort den. Enligt mig var filmen helt okej, dock hade jag förväntat mig mer eftersom Eclipse kommer bli en riktigt stor film. Men kanske var det just därför den bara var okej från min sida. Eftersom jag är en riktig fotonörd tycker jag vinklar och likande i filmer är väldigt viktiga och det tycker jag denna film levererar bra. Så om ni är sugen på att se lite farligare vampyrer än familjen Cullen en fredag kväll så kolla då på denna. :)




Kommentarer
Postat av: Sophie

En vampyrs bekännelse och 30 Days of night är så jävla bra :D

2009-05-15 @ 22:27:12
URL: http://sofiehallstensson.blogg.se/
Postat av: Luisa

En vampyrs bekännelser är jättebra! Rekommenderas starkt!

2009-05-15 @ 22:45:00
URL: http://www.luisaz.weebly.com
Postat av: Molly

Jag älskar de två första :) Helt underbara!



Jag kan rekommendera Frostbiten (svensk), Queen of the damned & Dracula 2000 också!

2009-05-16 @ 00:10:15
URL: http://molkan.se
Postat av: Anonym

angående låt den rätte komma in, LÄS BOKEN! filmen suger balle.

2009-05-17 @ 10:54:24
Postat av: Karoline

Förlåt,alla får tycka som dom vill men 'låt den rätte komma in'är den sämsta film jag någonsin har sett! å jag har ändå sätt rätt många ;o (fast inte jättre många dårå... )

2009-05-18 @ 21:38:08
URL: http://karoline95.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0