70-årigt fan

Ibland tycker jag att man kan känna sig lite utanför då de allra flesta Twilightfansen är tonåringar och jag är 22, dock vet jag att vi är många fans även i min ålder. Det var extra kul att börja skriva på den här bloggen eftersom vi alla är i olika åldrar. Bloggen passar också både ungdomar, vuxna och äldre.
Jag hittade faktiskt ett roligt inlägg på twilighters anonymous om en kvinna vid namn Erma Jo som måste vara ett av de allra äldsta fansen, hon är inte mindre än 70 år. Läs nedan vad hon tycker om filmer, böckerna, skådisarna mm;

(Jag har själv översatt hela intervjun från engelska till svenska (tog tusen år) så om ni vill använda den, gör gärna det, men ange oss som källa, annars blir jag sur efter allt slit=P)

Filmen
Från början hade jag inte ens hört talas om filmen eller böckerna. Jag tror att jag hörde talas om filmtiteln men hade ingen aning om vad det var för något.
Jag är glad att jag såg filmen först. Min dotter bjöd med mig i December och jag såg filmen åtminstone 8-9 gånger på bio och blev ledsen när den slutade gå.
Jag blev besatt, och även om jag sett några flera filmer om och om igen, så fanns det ingenting som påverkat mig som denna film.
Jag väntade i kön med mina två döttrar på Hot Topic för att få köpa DVD'n. Jag har den även på Blue Ray. Jag har förmodligen sett den runt 30 gånger. Jag måste ta in på Twilighter’s Rehab! : ) Mina döttrar är lika besatta som jag. Den berör mitt hjärta och själ.

Böckerna

Jag köpte genast soundtracket och alla böckerna. Jag ska precis börja på Breaking Dawn igen. detta är fjärde gången jag läser hela serien.

Karaktärerna
Jag gillade verkligen Bella. Jag gillar att hon med tiden utvecklades och insåg att hon var en stark och osjälvisk kvinna.
Jag tror att jag identifierade mig mycket med Bella då min man var lika stilig som en filmstjärna. Han ser fortfarande bra ut för sin ålder och jag har alltid undrat varför han valde mig. (Senare fick jag reda på att många killar var intresserade av mig.) Jag älskar indianerna. Min make är hälften Comanche. Jag har vart med om många olyckor så jag gjort illa mig själv så där kan jag också identifiera mig med Bella.
Jag ÄLSKAR allt med Edward. Jag älskar att han är så omtänksam och försöker göra vad som är bäst för Bella. Jag älskar att han är en gentleman och är beredd att lämna henne om det skulle vara det bästa för henne. Jag skulle bli förvånad om det fanns en likadan kärlek som deras här i världen!

Möta skåderspelarna
Själv skulle jag vilja träffa Rob eftersom jag älskar hans musik och alla intervjuer med honom.
Nej, jag känner inte för honom som de flesta av tjejerna- kvinnorna. Jag har haft många, många mystiska erfarenheter och Robs musik gör mig känslosam??? Jag lyssnar på honom om och om igen.
Hans musik får mig att gråta. Han är lite äldre än min stilige sonson.
Jag gillar verkligen alla skådespelarna.

New Moon Filmen

Jag kan knappt vänta till New Moon. Jag älskar verkligen hela serien och man skulle kunna tro att det efter jag läst den fyra gånger vore nog, men jag vill inte att det ska ta slut.

Midnight Sun and Breaking Dawn

Jag önskar att Stephenie ville avsluta Midnight Sun. Jag kan inte ta för mig att läsa andra böcker just nu och jag vet att många andra känner på samma sätt som mig. Jag tycker att Breaking Dawn 'r en vldigt viktig bok och jag ber till gud om att de kommer gör alla böcker till film. Breaking Dawn skulle kunna göras till två eller en riktigt lång film.

Snacka om häftig tant, eller vad tycker ni?=)


Erma Jo med sina döttrar

För "äldre fans" finns två sidor jag kan rekommendera som riktar sig speciellt till oss:
www.twilight20somethings.com/
www.twilightmoms.com (för er mammor)
Men glöm för 17 inte att fortsätta läsa även vår blogg=)

Kommentarer
Postat av: Ida

Vera:



Erma Jo är från och med nu min idol! Hon är ju SÅ cool! =D

2009-05-13 @ 13:04:44
Postat av: viktoria

Vera: Haha, så coolt! Jag diggar henne XD Man ska se om man kan få alla gamla människor att läsa böckerna! :DD

2009-05-13 @ 17:05:06
URL: http://twilighttribute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0