Twitter/Galleri/Kampanj: Respect Me/Poll

Varning för långt inlägg och många bilder, dock tycker jag att alla våra läsare borde läsa detta inlägg! [Scrolla inte bara ner]


För det första.
Twitter.
Någon undrade vad det var för något.
Det är det nya communityt i stort sett alla använder, t.o.m jag som tyckte det var skittradigt från början.
Jag började använad Twitter på riktigt, när jag hörde talats om att Peter Facinelli blev medlem. (alla vet redan att jag älskar Peter)
Twitter är väldigt enkelt, och går i stort sett ut på att svara på den enkla frågan Vad gör du just nu?
Man kan skriva på vilket språk som helst, men jag skulle tipsa om att skriva på engelska, för det är ett språk i stort sett alla förstår.



Bilden ovanför är en typ av en meny, när man har loggat in.
1. 54 following står för att jag följer 54 olika personer. När jag väljer att följa någon så kommer jag ha tillgång till allt vad dom skriver.
2. 74 followers står för att det är 74 personer som följer mina 'updates'. Dom kan alltså läsa allt jag skriver. (Om ni har en del som följer er och vill ha kvar dem, skriv på engelska. Tillslut tröttnar dem ifall ni börjar skriva på svenska.)
3. 568 updates. Det är hur många gånger jag svarat på frågan ''Vad gör du just nu'', men även när jag skriver med andra räknas in där.
4. Jag heter alltså SandraPersson på twitter. När andra vill skriva ett svar eller något annat till mig skriver dom @SandraPersson, då skickas det direkt till mig och jag kan läsa och svara när jag vill. Tryck på @dittnamn för att se ifall någon annan skrivit något till dig.
5. Privata meddelanden. Siffan ''0'' ändras så fort du får ett meddelande.



Här är ett exempel på vad man kan hitta i min @sandrapersson box. På bilden ovan, skriver jag oftast om PeterFacinellis vad. På tal om vadet, jag kan stolt medge att jag nu fått 4 svar på Peter. Helt otroligt känns det!! KAn inte ens beskriva känslan!!
Under två dagar har Twitter kkrånglat. Peter skulle ha 500,000 innan nu på fredag. För två dagar sen hade han 480,000 och en sekund senare hade han 210,000. Peter själv visste att något med Twitter är fel, för man kan inte förlora hälften av sina följare på en sekund. Hans följare har helt varit upp och ner sedan dess, men jag kan ännu en gång stolt medge att jag tog den första print screenen då han hade ÖVER 500,000 besökare som bevis på att han faktiskt vann. Dock tyckte killen, Rob, som han tävlade med, att det inte skulle gällas. Just nu är situationen osäker, och vi alla Peter-fans väntar spänt på deras beslut, jag menar vem vill inte se en man i bikini?!




Såhär kan man göra om man är nybörjare, och inte vet riktigt hur man ska göra.
1. ''Find People'', leta efter folk du vill följa. Jag kan säga en gång till, söker ni på Robert Pattinson eller Kristen Stewart kan jag genast säga, alla är fejk.
2. Jag bara skrev in PeterFacinelli, sen trycker man på search.
3
. Twitter hittade en som stämde in på namnet. Ser ni den blåa grejen bredvid hans namn med en bock i? Det betyder att kontot är äkta och verkligen tillhör Peter Facinelli. Det står ''following'' på sidan, och det är för att jag redan följer honom.



Så alltså. Det är lite om hur Twitter går till.



Nu till nästa sak.
Robert Pattinson
De senaste tre dagarna har varit helt omöjliga. Vi fans har konstanterat, New York City är inte en säker plats för en stjärna som Rob.

Han blir attackerad vart han än går, får 500 paparazzis fotografer uppkörda i röven vart han än går, och igår blev han nästan påkörd.

Ännu en sak som är bra med Twitter, man får alltid senaste nytt om man är som jag, bara följer Twilight skådisar/twilighters. Igår när jag fick se någon utropa ''Chocking news, Robert Pattinson hit by a car'', ja då blev jag såklart skiträdd. En halvtimme senare ser jag att någon skriver om en ny kampanj. ''Respect Me''. Jag var oerhört trött igår så jag orkade inte lägga upp något på bloggen. Men nu ska jag skriva lite om Kampanjen.



Tillslut fick några fans nog, och gjorde en Twitter-sida om kampanjen.
Följ dom här.

Dom har även gjort en jättesnygg sida på, www.letmesign.com/respectme
Här kommer ett urdrag ur deras sida:

RESPECT ME is a campaign to make everyone RESPECT ROBERT PATTINSON. Recently after the excess of Twilight, Rob has been stalked by the paparazzi everywhere he goes. A few days ago he was literally attacked by crazy, wild fans during the first day filming on the set of “Remember Me”. He didn’t need bodyguards before, but now because of crazy fans he HAS to have them. So, we are really really tired and mad with those girls, the media and fansites that have been publishing things about his PRIVATE life and/or stalking him everywhere! We know that now he is under the spotlight and everyone wants to know what is he doing or where he is, but there are ways to do so properly, and we know so many girls in the world want to know him, be near him or take pictures with him, but there are ways too!, He is not an OBJECT, he is a human being that NEEDS to walk, breathe, WORK or even smoke in peace! It is so sad to watch videos of the disturbing things in NY with girls crowding to take pics with Rob anyhow! That’s so RUDE girls! That’s not being a REAL fan! See that Rob’s expression broke our hearts and almost made us cry! Really! So, we decided to start this campaign against all that we think is not cool to Rob! He needs to be respected! You need to respect his private life!

Hjälp dem genom att posta olika banners och grejs på din blogg/hemsida/bilddagbok! Du hittar det på deras sida.
 Jag är verkligen skitglad om dom gjorde sidan, det är ju helt underbart att det finns folk som har hjärnan på rätt plats och faktiskt FÖRSÖKER hjälpa Rpattz, och vad mer kan man begära? Så följ dom på twitter nu!! Nu till något sämre.
Det har kommit 8 nya paparazzibilder, och ni röstade ju fram att jag ska fortsätta lägga upp, så det kommer jag göra. Ni vet redan hur jag tycker och tänker om detta, och ni fick bestämma. Så jag kommer inte ändra mig och fortsätta lägga in papzbilder, men jag kommer även lägga in en poll längst ner på detta inlägg, där du får rösta IGEN om vi ska fortsätta lägga in papzbilder.
Det var paparazzina som nästan tog död på Rpattz igår.
Det var paparazzina som tog död på Prinssesan Diana.
Ni får välja.

Har hursomhelst lagt upp dem i galleriet.



Luvan är på igen. Och det är förfan vi fans som driver honom till det!
Han ser inte ett dugg glad på bilderna, och det förstår jag.
Klicka på bilden för att komma till resterande bilder.

Nu har jag sagt mitt och jag hoppas verkligen ni stödjer Respect Me kampanjen.
Och för guds skull, svara på pollen nedan, vi behöver DIN åsikt.

Tänk efter innan ni svarar. Tack om du läst hela inlägget.

Kommentarer
Postat av: marigona

hejsan:) jag tog lite inspiration av ditt inlägg och kopierade texten från letmesign.com/respect me och bilden på Robert :) Jag skrev dig som källa och nämnde även i inlägget att det var taget från dig :) (du kan kolla om du vill haha) Hoppas verkligen att alla läsare tar detta seriöst och svarar ! :)

2009-06-19 @ 13:24:24
URL: http://twilightobsession.blogg.se/
Postat av: Anonym

tänk om robert slutar ?!

slutat med sitt sådespeleri ?!!

2009-06-19 @ 13:52:49
Postat av: Mini

Hej! En fråga om Twitter bara: Om man vill uppdatera från mobilen, till vilket nummer skickar man då & hur gör man? Förstår verkligen inte.. :P



Tacksam för svar!

2009-06-19 @ 16:58:06
Postat av: Diana

Bra inlägg!

Nej jag tycker: inga mer paparazzi bilder!

2009-06-19 @ 17:44:56
URL: http://www.theshopaholicconfess.devote.se
Postat av: Diana

Läste på twilightsweden nu att summit har sagt att olyckan e lite överdriven...Att den inte orsakades av fans men att dom inte vill säga vad som orsakade....Men man vet ju inte riktigt vad man ska tro, men de väl alltid så med pressen att de överdriver...!

2009-06-19 @ 17:58:42
URL: http://www.theshopaholicconfess.devote.se
Postat av: Julia

Fyfan asså! följer dom på twitter nu! Det är sjukt synd om honom! Vi kan faktiskt älska på avstånd! hihi!

2009-06-19 @ 18:18:06
Postat av: Jennilie

Kul att du beskrev Twitter lite mer ingående för om jag ska vara ärlig har jag inte haft en blekande aning om vad det är, bara hört talas om det en massa.



Jag läste självfallet hela inlägget och näe, jag tycker nog att du ska skippa paparazzi bilderna. Visst att det är underbart att kolla på hunken Rob och de andra skådisarna men det är inte värt det.



Jag läste i något tidigare inlägg om vi visste att Diana dog pga av paparazzi fotografer och ja det visste jag. Jag hade en period då jag tog reda på så mkt som möjligt om den händelsen, läste en massa på internet, såg dokumentärer om det osv. Det var tragiskt och jag vill inte att detta ska hända någon anna stjärna! Dom måste också få ha ett privatliv för fan!!



Så, det var min åsikt! :)

2009-06-20 @ 00:22:08
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: anna

tack för detta inlägg. blev jätteledsen när jag läste detta !:(

så jag fick inspiration av detta inlägget så jag gjorde samma sak fast med egen text såklart!

självklart länkade jag till eran blogg och skrev att jag fick tipset av er och sånt! (kolla i min blogg haha!:)

NU RÄDDAR VI ROBBAN ALLA!! :)

2009-06-29 @ 19:41:56
URL: http://www.thetwilightblog.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0