Svar till anonym

Jo, ja undra en sak. Alltås om man söker på youtube på Bellas lullaby, kommer det upp en låt, men det är inte den i filmen! Finns det två eller hur är det? Men ja undra om ni visste hur det var. Det skulle vara kul att veta! :D

Låten som spelas i filmen heter Bellas Lullaby och är gjord av Carter Burwell.
Den du kanske hittade på youtube var förmodligen River Flows in you av Yiruma tror jag den heter...

''Det sägs att Robert har skrivit sin version av Bellas Lullaby men att den inte passade liksom in så Carter Burwell fick skriva den. För på MTV så stod det förut att han hade blivit ombedd att skriva den men till slut så fick Carter Burwell göra det.''
[tagen från ett forum]

Tja, jag vet inte riktigt säkert, men det finns en officiell, och det är Bellas Lullaby av Carter. Sen finns det massa andra versioner som folk på youtube bara låtit kalla Bellas Lullaby och så finns det de som var skrivna för Twilight filmen först, men som inte godkändes.

Väldigt förvirrande...xD

Kommentarer
Postat av: Maya

Ja jag tycker också att det är väldigt förvirande och fattar inte riktigt men det verkar som att du nog har rätt, tror jag :-D!

2009-06-12 @ 14:13:50
URL: http://www.twilightskane.rular.se
Postat av: bbellahh - allt i ett

Sv; Åh, åkte precis hem till pappa och har tidningen hos mamma och ska vara hos pappa i en hel vecka nu. Men hittar du den inte på internet då ?



Säger till om jag lyckas komma hem till mamma nån dag så kan jag ta kort och skicka.

Kram!

2009-06-12 @ 14:26:48
URL: http://bbellahh.blogg.se/
Postat av: The Girl With Blue Eyes

De är väl bara en fanmade video eller? om den inte är med i filmen så är det ju inte den riktiga. Men tycker dock (om det är den som jag tänker på) nästan att den är bättre. Personligen tycker jag att den i filmen går för fort och är inte lika "sweet" som jag hade föreställt mig den.

2009-06-12 @ 14:41:48
URL: http://www.thegirlwithblueeyes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0