Favoritscen i Twilight

Jag sitter och kollar på Twilight nu och måste bara säga att jag bara ääälskar scenen i skogen när Bella berättar för Edward att hon vet att han är vampyr. Det är nog faktiskt min favoritscen i hela filmen.
En sak jag tycker är lite tråkigt med filmen är att Edward har lite väl mycket läppstift på sig i vissa scener, haha, och ibland är ansiktet vitare än halsen.

I vilket fall tänkte jag fråga, vad tycker ni är bäst / sämst i Twilightfilmen?



Kinga lägger till:
Jag har 3 favoritscener:
Resaurangen
och
När Bella och Edward går ur bilen på skolan o alla kollar
och
Basebollen, bara för att jag älskar MUSE och deras låt Supermassive Black Hole.
Jag hoppade upp och ner i stolen som en liten flick på bion när jag hörde den första gången!


Kommentarer
Postat av: Johanna

jag gillar mest scenen när edward räddar bella i balettstudion och sen när dom visar sig för alla i skolan

2009-06-04 @ 13:27:54
URL: http://scorpiongirl80.blogg.se/
Postat av: Elin

Allt <333

Annars, basebollen! <33 :D

2009-06-04 @ 13:31:43
URL: http://sjamys.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag tycker om när dom visar sig för alla i skolan och sen när dom spelar baseboll

2009-06-04 @ 14:05:43
URL: http://lrudberg.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag blev riktigt besviken på den scenen första gången jag såg den eftersom jag trodde de skulle göra som i boken. Nej. Det är nog den scenen jag gillar minst, de är så tillgjorda i sina repliker.



Jag gråter varje gång (har nog sett filmen 30 gånger hitills) när Edward ska suga ut giftet på Bella. Asså, musiken!!, skådespeleriet, atmosfären och Bellas smärta, allt blir så jävla snyggt ihop. Jag älskar hella fightscenen iofs. Mmmmm.... :D

Postat av: louise

jag älskar när han säger att han ska ta med henne hem till sig och när dem kommer tillsammans till skolan. men en scen jag saknar är när han spelar piano, jag vill att det ska vara som i boken just då för det är så sött :)

2009-06-04 @ 15:09:18
Postat av: jennifer

jag gillar också scenen i skogen, men blev besviken när jag såg filmen först, trodde det skulle vara som i boken, gillar också när dom kommer till skolan tillsammans älskar det han säger till bella då!! iiiih. :)

Postat av: Diana

Jag tycker några av de bästa är när alla syskonen cullen kommer in i matsalen där i början, när de visar sig tsm i skolan med solglasögon och även baseball och fightscenen i slutet :)



Kan inte komma på ngn precis dålig scen men när han ska visa hur han ser ut i solen o så, den scenen blir lite fel tkr ja.

2009-06-04 @ 18:13:42
URL: http://www.theshopaholicconfess.devote.se
Postat av: Emelie

Hela filmen allti tillsammans ! ;D Men om man måste välja så tycker jag att det är så himla gullligt när dom är i hans hus förförsta gången i hans rum å de :D Så himla gulligt :D Å när han spelar piano ! Heeelt underbar å jag kan inte få nog av baseboll scenen men se nu vad jag har skrivit. jag skulle ju bara skriva en scen å nu drar jag nästan upp hela filmen ojojoj ;D

2009-06-04 @ 18:15:02
URL: http://pemlaan.blogg.se/
Postat av: Anna

Den bästa scenen i Twilight enligt mig är nog på resturangen när Bella äter men inte Edward :)



Det jag irriterar mig mest på är att Bella/Kristen fnyser-frustar-suckar osv nästan KONSTANT! Sjukt irriterande! Nån mer än jag som har tänkt på det?

2009-06-04 @ 18:40:22
URL: http://nothingelsematters.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag tycker nog mest om när Edward räddar bella i balettstudion från James. Sen tycker jag väldigt mycket om basebollmatchen! :)

2009-06-04 @ 19:40:56
URL: http://skrutte.blogg.se/
Postat av: Emma-Sophia

Bästa scenen enligt mig är när Bella är hemma hos Cullens, speciellt när dom är i hans rum. Jag tycker det är synd att dom kortade ner scenen så mycket, den är verkligen mysig. Gillar även när Edward spelar piano för Bella, ljuset är helt fantastisk i den scenen.



Sämta scenen.. Hmm. Gud vad svårt, jag har nog aldrig riktigt funderat på vad som är sämst med filmen, då jag verkligen gillar den rakt igenom. Okay, kan skriva en sak som jag saknar i filmen, och det är när Edward läser Jessicas tankar när hon frågar ut Bella om hennes och Edwards förhållande. Det är väl i princip det, annars älskar jag filmen väldigt mycket. :)

2009-06-04 @ 20:29:58
URL: http://levoton.blogg.se/
Postat av: Nicole ( Nicolebambi )

Jag tycker det är dåligt att den är blåtonad...

bästa scenen är baseboll och i skogen

2009-06-04 @ 20:44:08
URL: http://nicolebambi.blogg.se/
Postat av: lilla jag

Tre sener är dom bästa.

1. Basebollen

2. När Edward suger ut giftet ur Bellas arm

3. När Bella är hemma hos Cullens första gången.

2009-06-05 @ 11:23:42
Postat av: Ana

Det sämsta är alla slarvfel, som att man ser Edwards/Roberts lins ._.

Sen det bästa är nog baseballscenen!

2009-06-05 @ 13:43:26
Postat av: nora

Åh, jag tycker (som många andra) att den bästa scenen är när de går till skolan tillsammans första gången, och då speciellt Edward med sina ray bans, då är han sjukt snygg!

Sämst tycker jag att det är i restaurangen, när Edward ska förklara vad alla tänker. Det är så sjukt överdrivet, typ med den där mannen som tänkte på katter? Och det måste väl finnas andra saker än sex och pengar som folk tänker på? Nej, just det gillar jag inte, annars är den scenen också väldigt bra :P

2009-06-07 @ 18:19:49
URL: http://enmyrne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0