Om läsaren Sara, krya på dig!

Vi har en otroligt stark läsare.
En tjej som heter Sara, 17 år gammal, och lider av en sjukdom...
Här är ett utdrag ur hennes blogg:

"Tänkte snabbt skriva lite om mig. På grund av min sjukdom som jag har (klippel trenaunay syndrom) så har jag blivit tvungen att amputera mitt vänstra ben. Jag gjorde det då endas som 13 åring. Jag vart tvungen att amputera för att det var en stor belastning på mitt hjärta att ha kvar benet och det var så otroligt svullet, minns även att jag hade lite dålig blodcirkulation i benet. Men ialla fall. Efter aputationen fick jag stora sår och "stumpen" som jag då kallar det var otroligt svullen. Så till en början fick jag gå på omläggning 3 dagar i veckan och det gick ganska så okej.
Den 29 juni- 08 fick jag en stor blödning i stumpen. Det vart akut till operation för att förska få igen blödningen.

Sen dess har jag legat inne på sjukhuset för att försöka behandla så gott det går med omläggningar (som nu görs 2 ggr/vecka)  och sjukgymnastik, lymf behandling (som massage för ödem vätskan jag har)"

Otrolig styrka i denna tjej, positivitet och mycket hopp.
Kan inte alla gå in på hennes sida och hälsa att hon ska krya på sig?
Klicka här för att komma till hennes blogg!
Krya på dej Sara, kämpa på!
Vi tänker alla på dig!

Kinga, Sara och Sandra på theTWILIGHTsaga.se

Sjukdomen heter Klippel-Trenaunays syndrom och kan framgå såhär:
  • hudförändringar (födelsemärken eller ”portvinsfläckar”)
  • missbildningar i blod- och lymfkärlssystemet
  •  förstorade mjukdelar och/eller skelett med begränsad
       utbredning.
Det går ännu inte att bota Klippel-Trenaunays syndrom, utan behandlingen inriktas på att lindra symtom och förebygga funktionsnedsättningar. Eftersom omfattningen av symtomen och funktionsnedsättningarna varierar mycket mellan olika personer måste behandlingen utgå från de individuella besvären och behoven. En del klarar sig helt utan någon behandling.

Kämpa på!

Kommentarer
Postat av: Micaela

Sandra: Det stämmer att jag tycker väldigt mycket om Twilight. Och jag följer redan er blogg sedan några månader :P Älskar er blogg :)

2009-07-16 @ 19:51:44
URL: http://dogirl.blogg.se/
Postat av: carro

Usch, då. Verkligen hemskt. Vet inte hur jag skulle överleva om jag blev tvungen att amputera något jag alltid haft med mig i 16 långa år. Trevlig blogg förestän. Vad tycker ni om att Rob röker? och flera andra skådespelare i filmen för den delen? Jag tycker att det drar ner på¨helhetsintrycket...

2009-07-16 @ 20:34:34
URL: http://carroscloset.blogg.se/
Postat av: Zozzo Cullen

Sååå....synd! Herregud, stackars flicka! Stackars, stackars henne, jag kan inte säga annat. :(

2009-07-17 @ 10:42:38
Postat av: Saar

Oj! Gud va fint skrivet. Tack! Blir faktist lite rörd..

Borde finnas fler personer som ni! Såna behövs. Tack alla på denna sida! :) <3

Va snälla ni är.

2009-07-18 @ 01:46:45
URL: http://flickansaara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0