Intervju med Taylor Lautner!

Spoiler för de som inte vill veta något om New Moon innan filmen är ute!

PS: cred till Kinga, hon är den enda i Sverige som översatt intervjun!!!


Först en video, men även en text!


MICHAEL MARTIN: Hur har Twilight fenomenet påverkat dig?

TAYLOR LAUTNER: Det är ett konstigt fenomen. Ingen såg det komma, egentligen. Jag menar, vi visste att vi gjorde en film om en väldigt populär bok, men vi visste inte hur bra den väl skulle bli.
När den kom ut på bio, så exploderade den, och det var vi inte beredda på alls. Nu när vi filmar New Moon, så är det lite annorlunda, eftersom vi vet vad vi ger oss in på.

MARTIN: Gör inte all förväntan från fansen så att ni blir psykade?

LAUTNER: Jag tror inte det. Det är ju lite mer press på oss än innan, men mestadels har det bara varit jätteroligt!

MARTIN: Så vad händer med Jacob?

LAUTNER: Han är väldigt annorlunda jämfört med innan. Han förändras i mitten av storyn - i den första halvan är han Twilight Jacob. Då bär jag peruk. Min karaktär är väldigt klumpig, utåtriktad och vänlig. När han förvandlas (transformeras) till en varulv, blir han något väldigt annorlunda. Det är nästan som att spela någon med en personlighetsstörning. Vilket var lite trixigt eftersom jag ibland var tvungen att spela före och efter-transformations Jacob under samma inspelingsdag.

MARTIN: Skiljer sig filmen från boken?

LAUTNER: Det coolaste med hela serien är att vi håller oss väldigt nära storyn i böckerna, det vore dumt av oss om vi inte gjorde det, eftersom böckerna är exakt det som fansen vill se. Det finns en del action i serien nu, vilket jag älskar, och det finns ett pack med varulvar nu, inte bara vampyrer.

MARTIN: Vad betyder det att bli transformerad till en varulv?

LAUTNER: Jag tror att det viktigaste med Jacob är att före transformeringen, är han en klumpig kille. Han snubblar över sina egna fötter. Så fort han förändrats, så fort transformationen ägt rum, är han väldigt rörlig och mer graciös. Han slänger sig in genom Bellas fönster, och landar vid hennes fötter, och det är först då som Bella inser att detta är en ny Jacob; Han var aldrig så vig och stark innan. Jag älskade att få ta fram denna sidan hos honom! De dumma är att när han väl transformeras till en varg, så är det inte längre jag, utan han förvandlas till en CGI (förk. för computer graphics interface, dvs, en animerad varg, Kingas anm.)

MARTIN: Du var tvungen att pumpa upp dig inför rollen.

LAUTNER: Absolut. Så fort vi slutade filma Twilight, visste jag att jag var tvungen till och jobba på direkt; jag hade inte tid att vänta. Samma dag som jag slutade filma, åkte jag hem och började träna. Jag är 15 kilo tyngre i New Moon.

MARTIN: Känns det som om du går runt i någon annans kropp?

LAUTNER: Inte alls. Jag har inte märkt en så stor förändring, men jag växte ur alla mina kläder, dock. Jag gick från en man-small til en man-large i kläder.

MARTIN: Vänder du fler huvuden?

LAUTNER: Jag vet inte. Jag borde kanske vara mer uppmärksam på det. Jag hoppas det.

MARTIN: Hur var ditt tränings schema?

LAUTNER: Jag tränade på gym fem dagar i veckan, två timmar per dag. Vissa veckor tränade jag t.o.m sju dagar i sträck. Jag var tvungen att lägga på mig en massa muskler, men jag började tappa vikt, drastiskt, istället, vilket oroade mig.
Det visade sig att jag tränade för mycket,och mintränare sa att jag gjorde av med mer kalorier än vad jag fick i mig. Det svåraste för mig var ätandet. Jag var tvungen att skyffla in så mycket mat det bara gick i min kropp, för att packa kalorier. Min tränare ville att jag skulle äta sex mål om dagen, och det fick inte gå mer än två timmar mellan varje mål. Fuskade jag med maten någon dag, så skvallrade vågen genom att visa att jag tappat några hekton .

MARTIN: Är Twilight fansen så intensiva som de verkar?

LAUTNER: De är väldigt intensiva. Men de e coolt att de är så dedikerade och så passionerade. De är anledningen till att vi gör denna uppföljare. Så jag är dem väldigt tacksam. Jag gillar att träffa fansen, men yeah, de är väldigt intensiva, och det kan bli överväldigande ibland.

MARTIN: Skriker dem, och sliter i sina kläders?

LAUTNER: Vi har stött på många olika fans; dem som gråter, som dyker upp väldigt ofta, dem som hyperventilerar, som slutar andas så en sjukvårdare måste komma. Vi har definitivt stött på passion.

MARTIN: Hur känns det att vara grunden för en sådan dyrkan?

LAUTNER: Jag vet inte alls. Jag tror inte det har slagit mig ännu. dem dyrkar ju serien och karaktärerna, och vi är tursamma nog att få vara en del av detta. Jag tror inte det har så mycket med mig att göra; det är mer för att jag spelar den älskvärde Jacob Black.

MARTIN: Var du ett Twilight fan innan?

LAUTNER: Jag gillade varken vampyrer eller varulvar. Jag hade inte ens hört talas om serien. Efter att jag hade gått på audition för rollen så började jag läsa böckerna. Jag gillar egentligen inte att läsa, men jag fastnade verkligen för dem.

MARTIN: Hänger du med Robert Pattinson och Kristen Stewart?

LAUTNER: Hela skådespelarligan är väldigt nära varann. Det skulle vara svårt att kommain i rollerna om vi inte var det. Det är ju en kärlekstriangel, och vi behöver kunna förstå varann. Så det faktum att vi är nära och kan prata igenom saker under repetitionernam och kan äta middagar tillsammans och prata om de kommande scenerna, kunde vi inte göra det, då vet jag inte hur bra filmerna hade blivit....

MARTIN: Vad kommer komma för den kärlekstriangeln?

LAUTNER: Twilight utvecklar förhållandet mellan Edward and Bella. I New Moon, försvinner Edward, och Bella behöver någon som hjälper henne ur hennes depression, så hon vänder sig till sin bästa vän, Jacob. Det ser ut som om det skulle kunna gå längre än så, eftersom Bella är väldigt förvirrad. Jacob vill inget hellre än att de ska vara mer än vänner. Han vill att Edward ska försvinna för gott, så han kan lägga in en stöt.

MARTIN: Så att säga . . .

LAUTNER: Yeah. Bella är förvirrad. Hon älskar Edward, men hon har typ fallit för jacob, också. När jag läste böckerna, så tyckte jag synd om Jacob, eftersom han inte kan få den hanvill ha mest av allt. Jag förstår Jacobs smärta, menäven Bellas smärta - hur hon slits mellan dem båda.

MARTIN: Förstod du det från en personlig upplevelse?

LAUTNER: Från att jag satte mig in i rollen, och från dessa verkligen talangfulla skådespelarna.

MARTIN: Vad skulle du vilja göra härnäst?

LAUTNER: Jag älskar actionfilmer. Skulle älska att vara med i ett action-drama. Jag vill alltid kunna ge min karaktär något action-orienterat att göra.

MARTIN: Händer den tredje Twilight filmen och är du med i den??

LAUTNER: Yeah. Vi är alla fokuserade på New Moon just nu,men det ligger i bakhuvudet.

MARTIN: Vad skulle du göra om du inte skådespelade?

LAUTNER: Jag har alltid sportat när jag var yngre. Jag spelade football och baseball i åtta år. Jag älskade football. Så jag kanske skulle sportat på så sätt. Jag älskar även att skriva och regissera. Så det kanske kommer i framtiden...

MARTIN: Vill du bli en filmförfattare?

LAUTNER: Möjligtvis. Just nu är jag en skådespelare. Men jag kan se det i framtiden.

MARTIN: Du har ju tid på dig.

LAUTNER: Yeah, jag har ju ett par år på mig.



Källa

/Sara och Kinga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0