Breaking Dawn! Spoiler

Enligt E! har Summit sagt till dem att Breaking Dawns barnförbjuda och heta scener inte kommer att försvinna när boken blir film. Många är väldigt rädda för detta och jag hoppas verkligen att detta rykte stämmer.
Dock pustar jag inte ut fören Summit själv bekräftar detta. Återkommer självklart med om detta stämmer eller inte senare! :)

Vad säger ni, ska dom ta bort de "barnförbjudna" scenerna ur Breaking Dawn?


Kinga lägger till:
I Breaking Dawn finns det inga skrivna barnförbjudna ord. Det finns frestelser och förväntan, längtan och djup kärlek. 
Stephenie Meyer har själv sagt att hon inte skriver detaljerat om sexuella händelser, p.g.a. sin uppfostran och sin Mormonska-religion. Böckerna pratar mkt för att vänta tills man är gift, göra saker rätt och "the erotics of abstinence."
Det är hett att hålla sig undan helt enkelt.

Därför är inte böckena barnförbjudna, eller erotikstämplade.
Det är våra tankar och vår förväntan som målar upp bilderna i våra huvuden, vilket givetvis är meningen, men det är inte bara de sexuella scenerna som är de barnförbjudna. Det finns ju mycket blod och smärta.

Läs mer om Stephenie Meyer och en analys av henne och karaktärerna i boken Här!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Neeej!

2009-07-11 @ 13:30:01
Postat av: Victoria

Aldrig! Jag skulle bli skit förbannad om dom tog bort det! Dessutom tycker jag inte att det är någonting som är direkt ´barnförbjudet´ i boken. Dessutom tror jag man inte förstår sig på Twilight om man är så liten att man inte klarar av att se BD på film...

2009-07-11 @ 13:34:46
URL: http://twilightfeber.webs.com
Postat av: issa

tycker inte dom ska ta bort några scener, allting är ju i stort sett viktigt, och dom ska hålla sig så nära boken som möjligt tycker jag ;)



älskar eran blogg föressten. en av de bästa :D

2009-07-11 @ 13:36:57
URL: http://isabellemildeus.blogg.se/
Postat av: Zozzo Cullen

men om det är barnförbud, kommer vi väl inte att få se den? :S jag är 14 år, troru jag kommer få se filmen? jag vill ha kvar allt, men isåfall får jag väll vänta tills jag blir 18... (suck)

2009-07-11 @ 13:54:03
Postat av: F:)NNY

Om man klarar av att läsa boken kan man väll få se filmen, känner man att man inte vill eller ngt behöver man inte se filmen... Jag tycker det skulle bli lite konstigt att göra det "barn förbjudet", visst sätt en 11 års gräns eller något, men 15-års gräns på twilight? Ska man inte få läsa boken heller då? För det är nog lite sent för det... :)

2009-07-11 @ 14:14:02
URL: http://fofanonony.blogg.se/
Postat av: Linda

klart man vill se edward i action haha kör på!

2009-07-11 @ 14:45:50
URL: http://lindajohansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej jag vill defenetivt inte att dem utesluter de ''barnförbjudna'' scenerna... dem är en stor del av boken och det blir ju inte samma om de tar bort dem :o

2009-07-11 @ 14:55:03
Postat av: RobPattz

nej det får dom inte göra, då blir boken inte lika bra...!

2009-07-11 @ 14:58:44
URL: http://r
Postat av: Diana

Nej de "barnförbjudna" scenerna ska vara kvar tkr jag! De blir absolut inte desamma utan dom, kärleken mellan Edward och Bella måste visas även på "det" sättet tkr jag, annars blir de bara mesigt..!

2009-07-11 @ 18:23:56
URL: http://www.theshopaholicconfess.devote.se
Postat av: CASSI DA QUEEN

tar dom bort dt är dom puckade i huvve!

2009-07-11 @ 19:59:20
URL: http://casses.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag håller med er alla! De "barnförbjudna" scenerna måste vara med tycker jag... om man klarar av att läsa boken så klarar man väl av filmen..? Och det kommer troligtvis vara 15årsgräns på Breaking Dawn också... och de flesta 15:åringarna klarar nog av det ;)

2009-07-11 @ 22:59:21
Postat av: Rob<3

jag skulle bli förbannad som dom tog bort dom scenerna. det blir inte samma sak utan dom, men det kommer antagligen bli 15 års gräns och 15 åringar klarar abslout av det. 13 åringar klarar det oxå utan problem!!! :D

2009-07-12 @ 13:25:28
Postat av: frida hjelm stenfors

dom barnen som då tycker att detta är så jävla läskigt behöver ju inte kolla då

2009-07-12 @ 18:33:37
URL: http://fridahjelmstenfors.blogg.se/
Postat av: Linn

Jagtycker de borde ha kvar scenerna! Absolut! Om dom tas bort blir filmen helt annorlunda, o inte till det bättre :/

2009-07-12 @ 19:48:25
Postat av: Eveline

Jag håller med alla!

2009-07-13 @ 11:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0