'Ton av hatmejl'

De allra flesta vet vad Stephen King har sagt om Stephenie Meyer, jag råkade dock klicka in mig på en tidningsartikel där skribenten uppger att ett eller flera fans ska skicka ton av hatmejl denn King, vilket jag tycker är löjligt.

Stephen:
''- Stephenie Meyer kan inte skriva för fem öre. Hon är inte särskilt bra, säger han i en intervju med USA Weekend.

Skräckförfattaren konstaterar att Stephenie Meyer i sin serie om vampyren Edward Cullen vänder sig direkt till unga läsare - precis som JK Rowling. Skillnaden är bara, hävdar han, att Rowling är en fantastisk skribent, medan Meyer är dålig på att skriva och dessutom ger en förljugen bild av kärlek och sex i böckerna.
''

För det andra, jag tycker det är LÖJLIGT att han jämför Rowling (författare till den underbara serien av Harry Potter) och Meyer.
För det tredje, sex?! Visst det kan finnas sexuell spänning, men herregud, boken är ju ändå riktad till tonåringar/ungdomar och inte till småttingar på 8/9 års åldern.. så jag anser inte att det är något problem.
Sen tycker jag att han har fel, varför är det så många ungdomar, och även vuxna, som är som besatta av twilight nu? Meyers böcker har sålt stort, speciellt efter att Twilight visats på bio.

Men sen åter till diskusionen om hatmejl, det tycker jag bara är onödigt, visst han får ha sin åsikt, men det räcker väl med att vi fans vet att vi har fel? Det uppmanar bara honom att hata Meyers böcker ännu mer. Om jag hade fått bestämma så skulle jag säga att vi struntade i honom och hans kommentarer om Stephenie.

Artikeln kan ni läsa här.

Sen har det varit en 'fight' mellan Harry Potter och Twilight, vilket är bäst? Nu råkar det vara så att jag är ett stort fan av både HP och twilight. Jag har gillat Harry Potter sedan jag var 8 och det säger ju en del. Jag förstår inte varför man måste jämföra dessa serier egentligen? Twilight är INTE harry potter och harry potter är INTE twilight. Det borde räcka. Aja, nog sagt!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Håller med dig 100 procent.

Palla med hat brev.



Och med HP och Twilight varför ska man jämföra det handlar ändå inte ens om samma saker!!

2009-02-13 @ 13:59:22
URL: http://jjoohhaannnnaa.bloggagratis.se/
Postat av: Johanna

Ja det förstårs, men då kan man lika gärna jämföra alla filmer och böcker i hela världen som har övernaturliga saker och se hur lika alla är.

Så himla töntigt

2009-02-13 @ 17:11:12
URL: http://jjoohhaannnnaa.bloggagratis.se/
Postat av: Johanna

Japp XD

2009-02-13 @ 17:27:10
URL: http://jjoohhaannnnaa.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0