Handen som vaggar äpplet

Hennes händer är mer kända än något annat händer i världen, du kan inte gå någonstans utan att se dem. De har visats över hela världen, gjort framträdanden på de stora pratshower och även gjort en kamé i den populära Kath & Kim show på NBC. Det sätt de graciöst och ömt håller om äpplet borde vara ett tecken på att läsarna är på väg in i en resa så fantastisk och passionerad.

I Genesis (första moseboken) glöder frasen "frukten av den kunskap om gott och ont" fängslade Twilight författaren Stephenie Meyer så mycket att hon använder bilden av den förbjudna frukten på omslaget till Twilight och låter den representera Edward och Bella. År 2005, hade handmodellen Kimbra Hickey poserat för Twilight omslaget och hade ingen aning om vilken berömmelse och uppmärksamhet hennes händer skulle få!

  I dag tar vi reda på vad Kimbra säger om hennes fantastiska Twilight resa:

                                            Kimbra Hickey Intervju



När / hur fick du veta att du fick jobbet?
Kimbra Hickey: Min agent ringde för att berätta att jag fick jobbet från bokomslags auditionen jag gick på. Det var då jag fick reda på mer information, namnet på det var Twilight och det var en vampyr-kärlekshistoria.

Fick du göra något särskilt med händerna för att förbereda inför photoshootet?
Kimbra Hickey: Ja. Jag var tvungen att fila mina naglar, des skulle vara mycket kortare än de var på auditionen och de bad mig också att hålla dem naturliga, utan någon färg.

Vad hände med äpplet?
Kimbra Hickey: Hmmm. Ja, vad hände Med Äpplet?? Detta särskilda äpple var "hjälte" äpplet, det fotograferades bäst i hela gänget som vi hade den dagen, så det gick vidare till ten sista fotograferingen. Under alla fotograferingar är hjälte-produkten mycket speciell. När shootet är färdigt stannar den oftast med fotografen eller Creative Director, tills de behöver det för något annat i projektet. Så min sista syn av det, för att vara exakt, var 9/24/04 vid 17 tiden i Roger Hagadones studio. Skulle vilja fråga honom vad som hände härnäst. Vart tog hjälte äpplet vägen därifrån!? Åt någon det??

Jag läste att du deltog nyligen i en Twilight konvention. Kan du berätta om det? Planerar du att delta i eventuella framtida konventioner?
Kimbra Hickey: Ja, jag deltog i Twilight Chicagokonventionet med en nyck, gick som ett fan och för att presentera mig för folk som körde showen. Jag var inte säker på vad man kan förvänta sig, att inte känna någon alls där, men det visade sig vara jättekul! En vän till mig som också är ett fan kom dit. Vi gav ut flygblad med en bild av mig när jag höll boken. Det fanns en massa människor som stod i kö för att möta skådisarna så vi lämna flygblad till de fansen. Jag hade också ett par äpplen med mig.
Ett par timmar senare måste jag ha skrivit min autograf och tagit bilder med minst 100 fans! Under denna gnista med uppmärksamhet, blev jag kontaktad av en promotor som frågade om jag vill gå med dem på framtida fan-konventioner. Jag tyckte det var ganska häftigt. Sen senare på kvällen gick alla vi fans på vampyr balen! De alla hade kostym, det var en underbar upplevelse.
Ja, jag planerar att delta i vilka Twilight konventioner de finner lämpliga för mig. Här är en som jag har just fått bekräftat för: Eye Con i Orlando, FL från maj 8-10, 2009. Kolla in vad som händer under denna upptagna, kul-packade helgen på www.eyeconfla.com När jag får fler bekräftelser på andra evenemang kommer jag börja sprida nyheter!


Hur började din modellkarriär och har du några fler ambitioner?
Kimbra Hickey: Min modell karriär började när jag deltog i en tre timmars kurs på Lärar Annexet som kallades, "Hur man blir en Del Modell". Följande vecka träffade jag en fotograf att göra ett test shots på mina händer och fötter. Min nya agent börjat skicka ut mig på castings och innan jag visste ordet av det var jag bokad för tryckta annonser och TV-reklam.

Kan du berätta vilka pågående projekt du arbetar med?
Kimbra Hickey: Jag har precis avslutat en fotografering för en Fall print annonskampanj för Clarks skor. Jag kan knappt vänta för att se bilderna, de ska vara super coola. Du kan också hitta mig i en valfri Avon katalog!

Var kan man läsa mer om dig och se några av dina andra arbeten?
Kimbra Hickey: www.myspace.com/kimbranyc och Facebook också!

Meddelande till fansen?
Kimbra Hickey: Jag har alltid skitkul med fansen. Tack för att ni alla tar er tid att säga hej! Jag är glad för att få skaka hand och hi fivea var och en av er. Jag ser fram emot att Twilighta med er alla igen nån gång! Tack!


                                                                                                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0