Kan man heta "Twilight"?

Själv skulle jag nog börja gapskratta och tro att det var ett skämt. Faktum är dock att enligt en artikel som publicerades på aftonbladet.se i förrgår,  finns det någon i detta avlånga land som tilldelats just  det namnet. Om personen fått  namnet efter boken/ filmen eller av någon annan anledning kan man ju bara spekulera i.

Här är ett utdrag från artikeln:

Allt mer fantasifulla föräldrar har gjort att ansökningarna om udda namn ökat. Men få fall kommer så långt som till regeringsrätten.

Senaste åren har namn som Skrot, Tomhet, Tequila, Höst, Ikea, Decibel, Lakrits och Blomsterblomman avslagits. Udda namn som däremot gått för sig att döpa barn till är Summercloud, Twilight, Pixie, Näva, Solstråle och Blomman.

Så, vad tycker ni? Är Twilight ett bra namn? Någon som skulle kunna tänka sig att heta så? =)


Kommentarer
Postat av: johanna

Vera: hahaha udda namn finns de, jag vet faktiskt inte de än,

2009-05-08 @ 11:05:41
URL: http://scorpiongirl80.blogg.se/
Postat av: Hannah :)

Vera:

Tror inte jag skulle vilja heta Twilight som tilltalsnamn, men som andranamn kanske? x)

Älskar Twilight & skulle nog inte ha någonting emot att heta Twilight i andranamn... men tilltalsnamn... Nja.

2009-05-08 @ 12:12:47
URL: http://www.Cayennepeppar.se
Postat av: Anonym

Min kompis berättade att en i hennes skola hette Twilight!Först trodde jag bara att hon kallades det, men hon heter det! Lite konstigt. Och hon är ju typ 15 år så hon är inte döpt efter boken eller filmen... :P

2009-05-08 @ 15:55:51
Postat av: En blogg om allt och inget

Jag tror inte jag skulle vilja heta så ;)

2009-05-08 @ 19:21:06
URL: http://girlfantastico.blogg.se/
Postat av: Diana

Njaa... Även fast att jag älskar allt som har med twilight att göra, så skulle jag nog inte vilja heta det!

2009-05-09 @ 12:30:32
URL: http://www.theshopaholicconfess.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0