Kristen Stewart blir rock tjej!

Från blodtörstande vampyrer till rock 'n' roll.

I nya filmen "The Runaways" ska "Twilight"-skådespelerskan Kristen Stewart porträttera sångerskan Joan Jett.

Kristen Stewart, 19, ligger inte på latsidan.

Utöver "Twilight"-uppföljaren "New Moon", övar hon nu även för fullt på att spela gitarr.

Stewart ska nämligen porträttera "I Love Rock 'n' Roll"-sångerskan Joan Jett i kommande filmen "The Runaways".

Enligt Femalefirst är det en roll Kristen Stewart fortfarande är förvånad över att ha fått:

- Jag skakar nästan. Jag är så glad över den här filmen och känner mig mycket mer upphetsad över denna roll än vanligt, säger stjärnan.

Umgås privat

För att förbereda sig för rollen tar Kristen Stewart inte bara gitarrlektioner, utan har även fått chansen att umgås med Joan Jett själv. Bland annat spenderade skådespelerskan och rockstjärnan nyårsafton tillsammans.

"The Runaways", som handlar om 70-talsbandet med samma namn, börjar spelas in i slutet av året, med Joan Jett själv som producent.

"New Moon" har USA-premiär den 20 november.

Jag tycker hon passar perfekt och filmen kommer nog också bli bra tror jag, vill iallafall se den:).

// Johanna.

Källa: Aftonbladet.


Kommentarer
Postat av: Millan

Jo, den nyheten har man hört :)

2009-03-04 @ 18:54:34
URL: http://oasislove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0