Michael Sheen om Aro:

“Första inspelningsdagen gjorde vi 1700 tals scenerna, och sedan en av de moderna scenerna" säger Sheen. "Det var mycket att ta in; peruken, de färgade linserna hela dagarna och sminket, men det var fantastiskt! Inspelningsplatsen och scenerna är häpnadsväckande, och allas utseenden är så starka, så det var mäktigt och man kunde komma in i rollen och världen nästan direkt. ”

Vissa skådespelare brukar inte läsa original-materialet (oftast boken då) för deras vita-duken karaktär för att de inte vill ändra karaktärens riktning från vad regissören och filmförfattaren har skapat i manuset. Hur gjorde du?

 

“Om jag gör något som är baserat på en bok, då läser jag definitivt boken" svarar Sheen, "Jag tittar efter något som kan ge den minsta lilla ledtråd, lite hjälp, en liten hint... sådana småsaker. Som ett visst ord som Stephenie Meyer använder i boken hjälper mig, och sätter fart på min fantasi och karaktär.”

 

Sheen har ett mycket annorlunda tillvägagångssätt sin roll som Aro, än den människo-vänliga familjen Cullen, och han ger all ära till Stephenie Meyer, vars bok satte igång hans inspiration.

 

“Jag tycker väldigt mycket det Stephenie skrev i boken när hon beskrev vampyrerna, att de alla är -ja, underbart vackra, och det är det som lurar in människorna i nätet." Erkänner Sheen, "Och Aro däremot, är inte alls vacker. Hon beskriver Aro som en annorlunda vampyr. Uråldrig. Jag gillar verkligen idéen om att det mer är Aros röst och hans uppförande som lullar in människor, mer än hans utseende, eftersom han ser ganska underlig och farlig ut. Men ja, jag försöker att gå tillväga på det sättet och försöker få honom att vara väldigt magnetisk och fascinerande, att hans röst är väldigt försiktig och mjuk, Och ändå, så är det något med honom som man inte får grepp om.”

 

Läs hela intervjun, på engelska, här!

Källa: TwilightersAnonymous

Spänningen stiger!!! Jag tycker att Aro är så fascinerande, och det ska bli WOW att få se det på duken!
Vad tycker ni?
/Kinga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0